
Toyota RAV4 – TNGA
A Toyota a RAV4 történetében először használja a globális TNGA padlólemezt. A GA-K névre hallgató változat adja az alapját a hamarosan Európában megjelenő Toyota Camry-nek is. A TNGA platformnak köszönhetően közel 60%-kal nőtt a karosszéria merevsége az előzőhöz képest. Mindez pozitívan befolyásolja az irányíthatóságot, az ütközésvédelmet, a vezetési élményt, a rugózást. A TNGA alkalmazása révén a motorházfedél 15mm-rel került alacsonyabbra, ami eredményeként megnövekedett a vezető első látótere.
A TNGA padlólemez mellett vadonatúj TNGA-hajtásláncot is kapott a RAV4. A Toyota kínálatában a 2 literes benzines és a 2,5 literes hybrid szerepel. A szívó benzinmotor kézi vagy automata CVT váltóval is elérhető, az utóbbi nyomatékvektoros összkerékhajtással. A 2,5 literes hybrid fronthajtásos és összkerékhajtásos verzióban is készül. Az elsőkerék meghajtásos hybrid rendszer összteljesítménye 218 lóerő, az összkerekes változatban pedig 222 lóerő dolgozik.