Toyota RAV4 történelem
A pozitív fogadtatás hatására 1994-re elkészült az – 1989-es tanulmányautóhoz képest – átdolgozott Toyota RAV4 első sorozatgyártású változata. Az első generáció még nem a saját fejlesztésről szólt, hiszen több elemét a már meglévő, bizonyított modellekből vették át. A hajtásláncot a Camry adta, a padlólemezt a Corollából kölcsönözték, míg a sebváltó és a felfüggesztés a Celica GT-Four sportkupétól származott. A RAV4 rövid időn belül olyan sikeres lett, amelyre még a Toyota vezetősége sem számított. Alig pár hónappal azután, hogy elkezdődött a 2 literes, 16 szeleppel szerelt modell forgalmazása meg kellett duplázni a tervezett gyártási darabszámot. A rendkívül népszerű kétajtós, négyüléses modellben egyesek a korlátozott helykínálatot kifogásolták. A Toyota nem késlekedett a válasszal, így 1995 tavaszára megérkezett a négyajtós, ötszemélyes kivitel is.
(Érdekességként említjük meg, hogy 1997-től gyártottak tisztán elektromos hajtású változatott, valamint 1998-tól vászontetős kabriót is.)
A Toyota sikerei láttán egyre több autógyártó látta meg a lehetőséget az SUV-k gyártásában. A RAV4 a következő generációjának megjelenésekor (2000) már nem volt egyedül a maga alkotta piaci szegmensben. Azonban a Toyotánál sem ültek a babérjaikon, hanem tovább emelték a színvonalat. Míg az első generációnál az alkatrészek egy részét más modellektől vették át, addig ennél a verziónál már a RAV4-hez fejlesztett alkotóelemeket használtak. Az autó külső és belső méreteit is megnövelték, miközben a tömege nem változott. A hátsó osztott üléseket hosszirányba el lehetett tolni, de szükség esetén akár kiszerelhetőek is voltak.
A 2005-ben megjelent harmadik generáción jelentős változtatásokat végeztek. Az SUV szegmensben a RAV4-nél valósították meg elsőként a részleges négykerékhajtást, leváltva a magasabb fogyasztással járó állandó összkerékhajtást. Új kettős keresztlengőkaros felfüggesztést is fejlesztettek számára. Az új futóművet szintén vadiúj vázszerkezetbe építették be, amely nagyobb merevsége révén nagyobb biztonságot és kisebb menetzajt eredményezet. Hozzányúltak a kormányszervóhoz is, elektromosra cserélték. Ajtók számának tekintetében a háromajtóst csak Japánban lehetett kapni, Európában az ötajtóst vehették meg a RAV4 szerelmesei. Az észak-amerikai piacon viszont nagy keletje volt a nyújtott tengelytávú hét üléses verziónak. Látványos változásként lekerült a hátsó ajtóról a pótkerék, amit a csomagtartóban helyeztek el.
A RAV4 a megjelenésétől kezdve igen népszerű autónak számított, de a negyedik nemzedékre még az azt megelőző generációkhoz képest is hatalmas volt a kereslet. 2016-ban egy újabb történelmi lépést tett a Toyota a SUV szegmensben:
megjelent a benzin-elektromos kivitel, azaz a Hybrid.
Mi sem bizonyítja jobban ennek jogosultságát, mint az, hogy 2018-ban Európában 75-80 százalék volt a hidridek aránya az eladásokban.
Az autó méretei jelentősen megnövekedtek. Az alapesetben 547 literes csomagtartó 1746 literesre bővült, amint lehajtottuk a hátsó üléseket. A hátsó ajtó nyitása is megváltozott, már nem oldalra, hanem felfelé nyílt.
Győződjön meg egy tesztvezetés során az új RAV4 nagyszerűségéről. Látogasson el márkakereskedésünkbe (Szolnok, Jászberény, Eger), ahol felkészült értékesítőink készséggel állnak az Ön rendelkezésére. Vásárolja meg a legújabb Toyotáját flottakedvezménnyel, akár már egy autó vásárlása esetén is.
© 2025 Rav4 hybrid. Built using WordPress and OnePage Express Theme.